Αρχική Blog Σελίδα 474

Ακτινίδιο: Στα 1,10 Ευρώ η Τιμή – Ευημερία σε Φθιώτιδα και Πιερία

Η φετινή χρονιά αποδεικνύεται ιδιαίτερα αποδοτική για τους παραγωγούς ακτινιδίων σε Φθιώτιδα και Πιερία, με τις τιμές να αγγίζουν τα 1,10 ευρώ το κιλο. Το ακτινίδιο καθιερώνεται ως μια δυναμική καλλιέργεια με υψηλή ζήτηση και μεγάλες δυνατότητες εξαγωγής.

Σαφώς καλύτερα συγκριτικά με πέρυσι εξελίσσεται η χρονιά για το ελληνικό ακτινίδιο, με τις τιμές να παρουσιάζουν διακυμάνσεις ανά περιοχή μεταξύ 0,95 ευρώ και 1,10 ευρώ το κιλό στη πρώτη ύλη, με προοπτικές μικρής και αναμενόμενης κάμψης μέχρι τέλος του έτους με ανάκαμψη από Ιανουάριο. Κάποια κτήματα που παράγουν βιολογικό ακτινίδιο μπορούν βέβαια να πιάσουν το 1,20 ευρώ το κιλό. Στο συσκευασμένο προϊόν, η τιμολόγηση ξεκίνησε αρχές της σεζόν από το 1,40 ευρώ το κιλό και πλέον παίζει στο 1,50 με 1,55 ευρώ το κιλό για τα μεσαία μεγέθη.

Υπενθυμίζεται πως η περασμένη σεζόν, έβγαλε στον παραγωγό σε μέσους όρους 82 με 85 λεπτά τιμή, ενώ φέτος η χρονιά έκανε ποδαρικό κατευθείαν από τα 90-95 λεπτά το κιλό και πάνω. Να σημειωθεί βέβαια, πως υπάρχει μια αισθητή μείωση αποδόσεων στα κτήματα λόγω υψηλών θερμοκρασιών (πάνω από 15%) όμως τα νέα παραγωγικά στρέμματα ισοφάρισαν τις απώλειες. Επίσης, η οργανωμένη δουλειά που έγινε στο μάζεμα έφερε ποιοτικό προϊόν στα ψυγεία, το οποίο θα παραμείνει άριστο και εμπορεύσιμο κανονικά μέχρι και τον Απρίλιο.

Στο κομμάτι τώρα της διακίνησης, η ζήτηση υπάρχει σε διεθνές επίπεδο και εκδηλώνεται φυσιολογικά για το ελληνικό προϊόν, αν και για την ώρα δεν έχει παρατηρηθεί εκείνο το «μπαμ» που κάνει συνήθως μήνα Δεκέμβριο το ακτινίδιο, όπως εξηγεί στην Agrenda το ιδρυτικό μέλος του ΑΣΕΑ Άρτας, Άγγελος Ξυλογιάννης. «Πρέπει να οργανωθούμε ως κράτος και να δοθούν κίνητρα στους συνεταιρισμούς ώστε να φεύγει περισσότερο προϊόν συσκευασμένο. Οι Ιταλοί πουλάνε έτσι έως και 50 λεπτά ακριβότερα το τελικό προϊόν, ξέρουν πολύ καλά τι κάνουν», θα συμπληρώσει ο έμπειρος παραγωγός.

Μικρή μείωση 4,2% στο τονάζ μέχρι στιγμής

Οι εξαγωγικές επιδόσεις από την έναρξη της σεζόν επιβεβαιώνουν την λειτουργία της φετινής αγοράς. Μέχρι τις 6 Δεκεμβρίου το τονάζ ανέρχεται σε 73.569 τόνους, μειωμένο κατά 4,2% έναντι 76.800 τόνων το αντίστοιχο διάστημα της περσινής σεζόν. Μέσα στον επόμενο μήνα, αναμένεται να μεγιστοποιηθούν οι ροές προς Γερμανία, Ολλανδία, Πολωνία, Ιταλία και Λατινική Αμερική. Το μεγάλο βέβαια στοίχημα για το ελληνικό πράσινο ακτινίδιο είναι να μη φεύγει σωρηδόν χύμα, αλλά να αξιοποιείται εγχωρίως και να συσκευάζεται/εξάγεται με προστιθέμενη αξία και brand. Για την ώρα, παρά τη δεδομένη πρόθεση των συνεταιρισμών να κινηθούν πάνω σε αυτή την κατεύθυνση, λείπουν οι πόροι και οι ψυχόμενοι χώροι για την αποθήκευση μεγαλύτερου μέρους της παραγωγής. Η καινοτομία πάντως δε σταματάει στη χώρα, η οποία παραμένει πρωτοπόρος στον κλάδο, με τις φυτεύσεις σε κίτρινες και κόκκινες ποικιλίες να αυξάνονται τα τελευταία χρόνια, οι οποίες προσελκύουν κοινό διεθνώς.

Κάντο ξανά όπως πριν 10 χρόνια με σχέδιο και υλοποίηση

Η χώρα διαθέτει συγκριτικό πλεονέκτημα στο ακτινίδιο, όμως ο κλάδος καλείται να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων με ανάλογο σχεδιασμό για την επόμενη 10ετία.

Αν και στις δενδρώδεις καλλιέργειες, το μέγεθος κλήρου επιδρά λιγότερο στην αποδοτικότητα της εκμετάλλευσης συγκριτικά με τις αροτραίες, εντούτοις οι μεγάλες εκτάσεις και η συγκέντρωση της σοδειάς αποτελεί δέλεαρ και στο ακτινίδιο. Κάπως έτσι, βάσει σχεδιασμού, η Ρουμανία -μέσω ευρωπαϊκού προγράμματος που καλύπτει 70-80% του κόστος εγκατάστασης- μπαίνει πλέον σε διαδικασία να βάλει σχεδόν 50.000 στρέμματα στα βόρεια της χώρας μέσα στα επόμενα χρόνια, με στόχο να είναι παραγωγικά στο γύρισμα του 2030. Στην Ελλάδα, τα στρέμματα υπολογίζονται σε 150.000 με μικρή πλέον αυξητική τάση. Κοινώς, μία χώρα στην ευρύτερη βαλκανική γειτονιά θέλει και βάζει στόχο να φτάσει το 35-40% της ελληνικής παραγωγής σε μερικά χρόνια.

Πάντως, συντελεστές της εγχώριας αγοράς, όπως ο γενικός διευθυντής της ΕΑΣ Καβάλας Κλέαρχος Σαραντίδης, δεν ανησυχούν ιδιαίτερα για αυτές τις πρωτοβουλίες. «Είναι πολλά χρόνια πίσω από μας οι Ρουμάνοι και δεν ξέρουμε αν θα πιάσουν τόπο οι προσπάθειές τους. Το ακτινίδιο μπαίνει σε πολύ συγκεκριμένα κλίματα. Αν βάλουν αυτοί 50.000 στρέμματα και βγάζουν το πολύ 2 τόνους απόδοση, θα μπαίνουν μέσα. Έχουμε γερές βάσεις για το ακτινίδιο στην Ελλάδα», σχολιάζει.

Πηγή Fresher.gr

Μάθετε πρώτοι όλες τις εξελίξεις στις τιμές και την αγορά των αγροτικών προϊόντων στο e-Agrotis.gr.

Ικανοποιημένοι οι παραγωγοί του Ταξιάρχη από τις πωλήσεις Χριστουγεννιάτικων ελάτων

0

Ανάρπαστα γίνονται τα έλατα του Ταξιάρχη Χαλκιδικής, ενόψει των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, με τους παραγωγούς να «κόβουν και να ξανακόβουν φυσικά έλατα στο χωριό», τονίζει ο πρόεδρος της κοινότητας, Γιάννης Ξάκης, ελατοπαραγωγός, αποκαλύπτοντας ότι, εντός των επόμενων ημερών, θα στείλει ο ίδιος ένα 10μετρο/12μετρο δέντρο στο νησί της Κρήτης.

Εκφράζοντας την ικανοποίησή του για την κινητικότητα που καταγράφεται στα περισσότερα από τα 60 σημεία πώλησης πανελλαδικά, όπου έχουν εγκατασταθεί οι ελατοπαραγωγοί Ταξιάρχη προκειμένου να διασφαλίσουν ότι κανένα νοικοκυριό δεν θα μείνει χωρίς το νούμερο ένα σύμβολο των Χριστουγέννων, ο κ. Ξάκης διατυπώνει την συγκρατημένη αισιοδοξία ότι φέτος οι πωλήσεις ίσως και να ξεπεράσουν τελικά τις περσινές, οπότε και ανήλθαν σε 32.000 δέντρα εντός και εκτός ελληνικών συνόρων. Υπενθυμίζεται ότι τις υψηλότερες πωλήσεις τους οι ελατοπαραγωγοί Ταξιάρχη τις πραγματοποίησαν το 2009, οπότε και διέθεσαν συνολικά περισσότερα των 48.000 ελάτων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. «Όνειρό μας είναι να πιάσουμε και πάλι αυτό το νούμερο του 2009 και γιατί όχι να μην το ξεπεράσουμε», επισημαίνει ο ίδιος και μεταφέρει προς τους πολίτες, τις ευχαριστίες των 1000 και πλέον κατοίκων του χωριού για την προτίμησή τους στα φυσικά έλατα Ταξιάρχη.

Υπενθυμίζεται ότι οι ελατοπαραγωγοί του Ταξιάρχη Χαλκιδικής από την Παρασκευή 29/11 έχουν «πιάσει» τα πόστα τους σε περισσότερα από 60 σημεία στην Ελλάδα, μεταξύ άλλων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Βόλο, Πάτρα και Αλεξανδρούπολη, ενώ την ίδια στιγμή ανταπεξέρχονται επιτυχώς και έγκαιρα στις τηλεφωνικές παραγγελίες που ήδη έχουν γίνει και εξακολουθούν να γίνονται από την ηπειρωτική Ελλάδα και τα νησιά, αλλά και από την Κύπρο και την Αλβανία (από τα Τίρανα). Στις δύο αυτές χώρες εξάγονται περισσότερα από 2.500 έλατα συνολικά και όπως υπενθυμίζει ο κ. Ξάκης, «έχουμε παρουσία στην Κύπρο περισσότερα από 18 χρόνια, ενώ στην Αλβανία θα είναι φέτος η τρίτη χρονιά που θα διαθέσουμε χριστουγεννιάτικα έλατα».

Τιμές για όλα τα βαλάντια

Σε ό,τι αφορά τις φετινές τιμές των ελάτων Ταξιάρχη, ο κ. Ξάκης σημειώνει πως παρά το γεγονός ότι το μεταφορικό κόστος παραμένει σημαντικά αυξημένο, λόγω της διεθνούς συγκυρίας, αλλά και παρά το υψηλό ποσό που καταβάλλουν οι ελατοπαραγωγοί στους δήμους όπου εγκαθίστανται προκειμένου να κάνουν τις πωλήσεις τους, είναι αποφασισμένοι να μην αφήσουν κανέναν καταναλωτή παραπονεμένο.

Στη Θεσσαλονίκη, η τιμή ενός ελάτου θα κυμαίνεται από 40 ως 100 ευρώ και στην Αθήνα από 50 ως 150, αφού όπως σημειώνει ο κ. Ξάκης, «στην πρωτεύουσα πολλά νοικοκυριά “ψηφίζουν” τα πολύ ψηλά δέντρα». Μάλιστα, όπως τονίζει, οι τιμές θα μπορούσαν να είναι χαμηλότερες, εάν οι οι παραγωγοί δεν καλούνταν να καταβάλουν στους δήμους τόσο μεγάλα ποσά, προκειμένου να εγκατασταθούν σε έναν χώρο και να κάνουν τις πωλήσεις τους. Όπως διευκρινίζει, για να φτάσει στην Αθήνα ένας παραγωγός καλείται να πληρώσει μέχρι και 50% ακριβότερα (σε σύγκριση με άλλες περιοχές) σε μεταφορικά και ενοικίαση του χώρου όπου θα εγκατασταθεί.

Βέβαια, όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, «παραγωγοί και καταναλωτές κάνουν τα καθιερωμένα παζάρια, ενώ δεν λείπουν και οι διευκολύνσεις», σημειώνει ο κ. Ξάκης και προσθέτει: «ενώ είμαστε μακριά από τα σπίτια μας και υπάρχει μια ταλαιπωρία, όλοι οι ελατοπαραγωγοί αδημονούμε να βρεθούμε στις εορταστικές μας θέσεις γιατί συναντάμε ανθρώπους που έχουν μπει στην καρδιά μας και δεν είναι μόνο πελάτες». 

Υπενθυμίζεται ότι το σήμα της εορταστικής περιόδου δόθηκε και φέτος από τον Ταξιάρχη Χαλκιδικής στις 7/11, οπότε και στο πλαίσιο εκδήλωσης φωταγωγήθηκε ένα 13 μέτρων έλατο που είναι τοποθετημένο στην κεντρική πλατεία του χωριού.

Η καλλιέργεια ελάτου αποτελεί μια πολύ απαιτητική ασχολία και μπορεί να χρειαστούν μέχρι και δώδεκα ώρες απασχόλησης ημερησίως σε ορισμένα στάδιά της. Ο σπόρος φυτεύεται την άνοιξη, στη συνέχεια γίνονται τα φυτώρια για τρία χρόνια και όταν το φυτό αναπτυχθεί, μεταφυτεύεται σε γλάστρα ή στη γη, ενώ το δέντρο θα χρειαστεί αρκετά χρόνια για να «πάρει» ύψος. «Αν δεν περάσουν και από το φυτώριο, τα δέντρα μπορεί να χρειαστούν από οκτώ έως και δέκα χρόνια μέχρι να κοπούν και να πωληθούν. Υπάρχουν και δέντρα τριών μέτρων που μπορεί να χρειαστούν και 12 χρόνια», εξηγεί ο κ. Ξάκης.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Για περισσότερες Ειδήσεις και όλα τα Αγροτικά Νέα επισκεφθείτε το e-Agrotis.gr

Ακυρώθηκε η αδειοδότηση τριών Αιολικών Σταθμών στη Θράκη

0

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας έκανε δεκτή την κοινή προσφυγή της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας, της Εταιρείας Προστασίας Βιοποικιλότητας Θράκης, και του WWF Ελλάς, και ακύρωσε την αδειοδότηση τριών Αιολικών Σταθμών στην ορεινή Ροδόπη που χωροθετούνται εντός και σε άμεση γειτνίαση με την περιοχή NATURA – Ζώνη Ειδικής Προστασίας στην τοποθεσία «Κοιλάδα Φιλιουρή».

Οι άδειες είχαν εκδοθεί από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης τον περασμένο Αύγουστο, και οι περιβαλλοντικές οργανώσεις έκαναν χρήση της πρόβλεψης για δυνατότητα διοικητικής προσφυγής κατά της απόφασης σε ανώτερο ιεραρχικά διοικητικό όργανο, καθώς όπως υποστηρίζουν, «πρόκειται για επιζήμια έργα».
 
Ειδικότερα, το Τμήμα Νομικών Προσφυγών του Υπουργείου, δέχτηκε τον κύριο ισχυρισμό που προέβαλαν οι περιβαλλοντικές οργανώσεις, ότι δηλαδή στην αξιολόγηση των επιπτώσεων των έργων δεν είχαν εκτιμηθεί δεόντως οι περιβαλλοντικές συνέπειες από τις καταστροφικές πυρκαγιές του καλοκαιριού του 2023 στη Θράκη, και επομένως η αξιολόγηση δεν βασίστηκε στα πλέον σύγχρονα και επίκαιρα στοιχεία, όπως η νομοθεσία ορίζει.

Για «δικαίωση», κάνουν λόγο οι περιβαλλοντικές οργανώσεις, που υποστηρίζουν ότι αφενός «πρέπει να μπει φρένο στην ακατάσχετη ανάπτυξη Αιολικών Σταθμών στις προστατευόμενες περιοχές της Θράκης, ιδίως μετά την τεράστια περιβαλλοντική μεταβολή που επέφεραν οι πυρκαγιές του 2023», και αφετέρου «να αποτελέσει προτεραιότητα η προστασία και αποκατάσταση της φύσης».

Ταυτόχρονα οι περιβαλλοντικές οργανώσεις καλούν το αρμόδιο Υπουργείο να προχωρήσει στην έκδοση απόφασης αναστολής της αδειοδότησης όλων των έργων και δραστηριοτήτων εντός των καμένων εκτάσεων της Θράκης (εκτός από όσα είναι απαραίτητα για την αποκατάσταση των οικοσυστημάτων), ενώ ειδικότερα όσον αφορά τα έργα Aιολικών Σταθμών, προτείνουν την επέκταση της αναστολής και σε γειτονικές των καμένων περιοχές που είναι σημαντικές για τη διατήρηση της ευαίσθητης προστατευόμενης ορνιθοπανίδας (κατά το πρότυπο όμοιας ρύθμισης του 2021 για τις καμένες εκτάσεις στην Εύβοια).

Πηγή ertnews.gr

Για περισσότερες Ειδήσεις και όλα τα Αγροτικά Νέα επισκεφθείτε το e-Agrotis.gr

Το μέλλον της γεωργίας είναι εδώ Ρομποτικό Τρακτέρ της χρονιάς AgXeed 5.115 T2

0

Πλήρως λειτουργικό στο χωράφι και ικανό να πραγματοποιήσει μεγάλο εύρος εργασιών, το ρομποτικό τρακτέρ της χρονιάς στην EIMA, AgXeed 5.115 T2 δικαιολογεί στο έπακρο τον τίτλο του. Όπως ανέφερε η κριτική επιτροπή, η απόφαση βασίστηκε στο γεγονός ότι το τρακτέρ συνδυάζει αυτοματοποιημένες τεχνολογίες αιχμής με ήδη υπάρχοντα γεωργικά συστήματα και καλύτερη συνολική απόδοση στο χωράφι.

Το AgXeed 5.115 T2 λειτουργεί άψογα με ήδη υπάρχοντα παρελκόμενα χάρη στις ικανότητες ανασήκωσης 8 τόνων στο πίσω μέρος και 3 τόνων μπροστά, χάρη σε ένα υδραυλικό σύστημα που του παρέχει ροή 85 λίτρων ανά λεπτό. Χάρη στα συστήματα αυτά αποτελεί μια ευέλικτη επιλογή για αγρότες που θέλουν να βελτιστοποιήσουν τις εργασίες τους με ελάχιστες, όμως, τροποποιήσεις.

Στην καρδιά του ρομποτικού τρακτέρ βρίσκεται ο τετρακύλινδρος κινητήρας ντίζελ Deutz 4.1 Stage V που παρέχει μέγιστη ισχύ 156 ίππων και ροπή έως και 610 Nm, νούμερο παραπλήσιο συμβατικών τρακτέρ. Χάρη στο σύστημα ντίζελ το αυτοματοποιημένο όχημα μπορεί αν δουλέψει αδιάκοπα έως και 20 ώρες συνεχόμενα, γεγονός που το καθιστά την ιδανική επιλογή για εργασίες μεγάλης διάρκειας.

Είναι διαθέσιμο με ερπύστριες 300, 400, 610, 760 και 910 χιλιοστών, που μειώνουν την συμπίεση του εδάφους έως και 0,25 κιλά ανά τετραγωνικό εκατοστό, προστατεύοντας το υπέδαφος και μειώνοντας τον περιβαλλοντικό του αντίκτυπο. 

Στα αυτοματοποιημένα του συστήματα παρέχεται ένα σύστημα RTK GPS, ένα ραντάρ και ένας αισθητήρας επαφής για αποφυγή εμποδίων. Σε περίπτωση που συναντήσει εμπόδια τότε σταματάει αυτόματα και περιμένει την παρέμβαση του χειριστή έχοντας ως γνώμονα την ασφάλεια ακόμα και στην αυτόνομη λειτουργία.

με πληροφορίες  trattori web

Για περισσότερες Ειδήσεις και όλα τα Αγροτικά Νέα επισκεφθείτε το e-Agrotis.gr

Στο 1,50 η μέση τιμή στο αιγοπρόβειο γάλα

0

Οριστικοποιήθηκαν οι συμφωνίες των συνεταιρισμών της επαρχίας Ελασσόνας με τους τυροκόμους και τις μεταποιητικές μονάδες για τη χρονιά 2024 – 25, προκαλώντας ανάμεικτα συναισθήματα στους κτηνοτρόφους.

Η υψηλότερη τιμή που δόθηκε προέρχεται από το τυροκομείο «Νούσιας», ο οποίος παρέλαβε 6.000 τόνους από τις «Φάρμες Λιβαδίου» στην τιμή των 1,56 ευρώ, ενώ παρέλαβε άλλους 1.500 τόνους από μεμονωμένους παραγωγούς. Κι ενώ δημιουργήθηκαν προσδοκίες για αντίστοιχες συμφωνίες από τις άλλες τυροκομικές μονάδες, τα επόμενα συμβόλαια κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα.

Ο «Όμηρος» αγόρασε σημαντικές ποσότητες από Συνεταιρισμούς και μεμονωμένους παραγωγούς στο 1,50 ευρώ, ο Όμιλος «Σαράντη» συμφώνησε για 4.000 τόνους στο 1,48 ευρώ, κυρίως από τις άτυπες Ομάδες Καρυάς και Λιβαδίου. Ο Συνεταιρισμός «Γάλα-Ελλάς» συμφώνησε με αρκετούς ιδιώτες στο 1,46 ευρώ, ενώ κάποιοι μεμονωμένοι κτηνοτρόφοι -πάντα στην επαρχία Ελασσόνας- πούλησαν με 1,43 ευρώ.

Όπως είναι γνωστό, οι κτηνοτρόφοι θεωρούν ότι «οποιαδήποτε τιμή κάτω από το 1,50 ευρώ δεν είναι βιώσιμη για τη μονάδα τους. Με βάση, όμως, τις ασφυκτικές πιέσεις που ασκούν οι βιομηχανίες και το πρόβλημα των αθρόων εισαγωγών που παραμείνει, η κατάσταση κάπως ισορροπείται…

Γενικότερα, οι κτηνοτρόφοι βρίσκονται αντιμέτωποι με μειώσεις τιμών στο πρόβειο και το γίδινο γάλα, τη στιγμή που, για πρώτη φορά, από τότε που η χώρα μας μπήκε στην Ε.Ε., πλήττονται με τόσο μεγάλο κύμα ζωονόσων. Κι ενώ ο Σεπτέμβριος ξεκίνησε με μία-δύο συμφωνίες στα 1,55 και 1,56 ευρώ/κιλό στο πρόβειο γάλα, ο Οκτώβριος και ο Νοέμβριος έδειξαν την «πυξίδα» σε ένα εύρος μεταξύ του 1,4 και του 1,5 ευρώ/κιλό ανάλογα με την περιοχή και τους όγκους παράδοσης.

από τον Γιώργο Ρούστα – eleftheria.gr

Για περισσότερες Ειδήσεις και όλα τα Αγροτικά Νέα επισκεφθείτε το e-Agrotis.gr

Πιάνει 45 λεπτά η πατάτα Ηλείας, σοβαρό πρόβλημα λειψυδρίας στη Νάξο

0

Θετικά εξελίσσεται μέχρι στιγμής η σεζόν για την πατάτα. Παρά τη σταδιακή αύξηση της προσφοράς, λόγω έναρξης συγκομιδής σε Βοιωτία και Εύβοια, οι τιμές για την πατάτα Ηλείας και Αχαΐας διατηρούνται στα 40-45 λεπτά το κιλό, με 30% περισσότερο προϊόν σε σχέση με πέρυσι λόγω αύξησης των φυτεύσεων και καλών βροχών στις αρχές της άνοιξης

Στη Νάξο, ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα η συγκομιδή προϊόντος. Η ΕΑΣ Νάξου πληρώνει καταρχήν 54 λεπτά το κιλό για παραδόσεις πατάτας στα συσκευαστήριά της, ενώ το υπόλοιπο εμπόριο του νησιού μάλλον θα κινηθεί σε κάπως χαμηλότερα επίπεδα. Πρόβλημα με τη ζώνη της Νάξου παρουσιάζεται στις σημαντικά χαμηλότερες αποδόσεις που εντοπίζονται στο νησί εξαιτίας της επίμονης λειψυδρίας. Τα πρώτα κιλά που μαζεύτηκαν ήταν λιγότερα κατά 20-25% σε σχέση με πέρυσι.

Πηγή Fresher.gr

Για περισσότερες Ειδήσεις και όλα τα Αγροτικά νέα επισκεφθείτε το e-Agrotis.gr

Εκτόξευση Τιμών: Στο 1,50 Ευρώ η Επιτραπέζια Ντομάτα τα Χριστούγεννα

0

Σε βραχεία περίοδο απορρύθµισης βρίσκονται οι τιµές στην επιτραπέζια ντοµάτα, µε τις πρώτες µικρές ποσότητες από τις φυτεύσεις στη Κρήτη να µπαίνουν σταδιακά στην αγορά, χρησιµεύοντας ως δικαιολογία για να τραβηχτούν προς τα κάτω οι τιµές στο 1,00 µε 1,30 ευρώ το κιλό, ανάλογα την περιοχή και την αγορά στόχο. Βέβαια, οι ποσότητες από την Κρήτη υπολογίζονται µειωµένες συγκριτικά µε άλλες χρονιές έως και 20%, ενώ και τα κιλά από την Πελοπόννησο είναι σαφώς µειωµένα.

Οι παραγωγοί υποστηρίζουν εύλογα ότι οι τιµές αυτή την περίοδο παίζουν στα ίδια επίπεδα µε πέρυσι, την ώρα όµως που διακινείται έως και 35% λιγότερο προϊόν εγχωρίως. Ενόψει Χριστουγέννων, οι τιµές µπορούν να τσιµπήσουν 10 µε 20 λεπτά σε µέσους όρους, αγγίζοντας το 1,50 ευρώ το κιλό για τις άριστες ποιότητες. Ωστόσο, προβληµατισµός επικρατεί για τις τιµές στο ράφι, οι οποίες έχουν µείνει υψηλά παρά την σταδιακή διόρθωση των τιµών παραγωγού µέσα στο Νοέµβριο.

Σε Ιεράπετρα και Μεσαρά, η ίωση της καστανής ρυτίδωσης και το υδατικό έλλειµµα συνεχίζουν να ταλαιπωρούν τους παραγωγούς θερµοκηπιακής αλλά και ανοιχτής καλλιέργειας κηπευτικών. Στην Ιεράπετρα, η κατάσταση µε την καστανή ρυτίδωση ώθησε πολλούς στο να στραφούν σε αγγούρι και όχι στην ντοµάτα, µε την ελπίδα να αποφύγουν τις δυσάρεστες εκπλήξεις περασµένων ετών. Αντίστοιχα, στη Μεσαρά, παραγωγοί θερµοκηπιακών καλλιεργειών δεν προχώρησαν στο φύτεµα της δεύτερης καλλιέργειας καθώς η έλλειψη νερού βάζει εµπόδια στον αρχικό σχεδιασµό.

Kαλύπτει μερικώς το έλλειμμα το προϊον από Τουρκία, Βenelux

Οι εξαγωγές τοµάτας από 1 Ιανουαρίου έως 29 Νοεµβρίου εκτιµώνται σε 32.500 τόνους έναντι 33.000 τόνων, δηλαδή µειωµένες κατά 2,3% σε σύγκριση µε το αντίστοιχο διάστηµα του 2023, σύµφωνα µε τα επίσηµα στοιχεία του Incofruit Hellas.  Από την άλλη, το αντίστοιχο χρονικό διάστηµα, οι εισαγωγές ντοµάτας στην Ελλάδα, ανήλθαν σε 29.000 τόνου, αυξηµένες σε ετήσια βάση κατά 21, εκ των οποίων µάλισττα οι 17.500 προέρχονται από Τουρκία.

Σηµειωτέων, από 1 Οκτωβρίου οι εισαγωγές αυξήθηκαν αλµατωδώς και ανήλθαν σε περίπου 7.000 τόνους ,εξ αυτών 5.000 τόνους από Τουρκία, 700 τόνους από Ολλανδία, 400 τόνους από Βέλγιο, ενώ µικρότερες ποσότητες ανά χώρα, µεταξύ των οποίων και από Μαρόκο, συνεχίζουν να καταγράφονται.

Βέβαια, οι εισαγωγές είναι αυξηµένες από χώρες οι οποίες µε την σειρά τους αντιµετωπίζουν µειωµένη παραγωγή, οπότε νοµοτελειακά θα ξαναέρθει η ώρα για υψηλές τιµές και στην Ελλάδα.

Από 1η Οκτωβρίου οι εισαγωγές αυξήθηκαν και ανήλθαν σε περίπου 7.000 τόνους,
εξ αυτών 5.000 τόνους από Τουρκία, 700 τόνους από Ολλανδία, 400 τόνους από Βέλγιο

Μειωμένη η παραγωγή ντομάτας διεθνώς

Αντιµέτωπη µε ισχυρές προκλήσεις και δυναµικές αλλαγές σε παγκόσµιο επίπεδο βρίσκεται η αγορά τοµάτας, µε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να καταγράφει σηµαντική µείωση στην παραγωγή σε µεγάλες αγορές όπως η Ισπανία, η Ιταλία, η Ολλανδία και η Γαλλία, ενώ τα καιρικά φαινόµενα, οι κανονιστικές αλλαγές και οι αυξηµένες απαιτήσεις βιωσιµότητας επηρεάζουν την παραγωγή και τις τιµές παγκοσµίως. Όπως διαπιστώνει, η τελευταία µηνιαία ανασκόπηση τιµών ντοµάτας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που πραγµατοποιήθηκε µέσω ανάλυσης Τεχνητής Νοηµοσύνης, η καλλιέργεια ντοµάτας σε χώρες όπως η Ισπανία, η Ιταλία, η Ολλανδία και η Γαλλία παρουσίασε µείωση 700.000 τόνων την τελευταία δεκαετία, ενώ οι εισαγωγές αυξήθηκαν κατά 400.000 τόνους.

Στην Ολλανδία, η παραγωγή τοµάτας έχει επιστρέψει στα κανονικά επίπεδα, ενώ στο Βέλγιο συνεχίζεται η χειµερινή παραγωγή. Στην Ιταλία, οι τιµές είναι υψηλές λόγω της έλλειψης, η οποία προκλήθηκε από την καθυστερηµένη έναρξη της καλλιέργειας λόγω υπερβολικής ζέστης και ξηρασίας στη Σικελία. Στην Ισπανία, η ζήτηση και οι τιµές ήταν οµαλές στην αρχή της σεζόν, λόγω των ευνοϊκών καιρικών συνθηκών στις βασικές περιοχές καλλιέργειας.

Πηγή fresher.gr

Μείνετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις στις τιμές των αγροτικών προϊόντων, επισκεπτόμενοι το e-Agrotis.gr.

Καταγγελίες για Αφύσικες Αποδόσεις στο Αιγοπρόβειο Γάλα – Τι Συμβαίνει;

0

Υπάρχουν κοπάδια προβάτων, σήµερα στην Ελλάδα, µε µέσο στήσιµο γαλακτοπαραγωγής στα 860 κιλά (!) ανά ζώο, στη γαλακτική περίοδο; Σε αυτό το ερώτηµα, που παραπέµπει σε σύγχρονο… θαύµα για τα δεδοµένα της εγχώριας γενετικής βελτίωσης των ζώων, που µπροστά του ωχριά ο Γάµος της Κανά, φέρεται να προσπαθεί να απαντήσει εδώ και λίγες εβδοµάδες αρµόδιος ελεγκτικός µηχανισµός.

Οι εξωπραγµατικές για τα ελληνικά δεδοµένα αποδόσεις, σύµφωνα µε όσα έχουν µεταφερθεί στην Agrenda, έχουν καταγραφεί στο σύστηµα των µηνιαίων ισοζυγίων γάλακτος του ΕΛΟΓΑΚ και όπως ήταν φυσικό, µόλις έγινε αντιληπτό από εµπλεκόµενους, σήµανε «κόκκινο alert» και η υπόθεση µπήκε στο «µικροσκόπιο» για εξακρίβωση του τί συµβαίνει.

Η καταγγελία που ακολούθησε, µε αποδέκτη τις αρµόδιες ελεγκτικές Αρχές, κατά την έρπουσα φηµολογία των τελευταίων ηµερών, αφορά κτηνοτρόφους – µέλη δύο κτηνοτροφικών συνεταιρισµών, µε έδρα σε νοµό, στα βόρεια σύνορα της χώρας, οι οποίοι συνδέονται µε µια ιδιωτική εταιρεία που συλλέγει αιγοπρόβειο γάλα.

Πληροφορίες από την αλυσίδα αξίας του αιγοπρόβειου γάλακτος και της παραγωγής φέτας επιµένουν πως η υπόθεση «φωνάζει» πως πίσω της κρύβεται η δράση κυκλώµατος που εισάγει αιγοπρόβειο γάλα από γειτονική βαλκανική χώρα και στη συνέχεια το «βαφτίζει» ελληνικό και το χρησιµοποιεί στην παραγωγή τυροκοµικών όπως η φέτα.

Η Agrenda επικοινώνησε µε αξιόπιστη πηγή στο χώρο των ελεγκτικών Αρχών και µας επιβεβαιώθηκε πως πράγµατι υπάρχει καταγγελία µε τα χαρακτηριστικά που παραθέσαµε και πως βρίσκεται ακόµη σε εξέλιξη η έρευνα για το κατά πόσο ανταποκρίνονται τα καταγγελλόµενα στην πραγµατικότητα. Το πόρισµα, µάλιστα, κατά τις ίδιες πηγές, ίσως και να είναι θέµα λίγων ηµερών ή εβδοµάδων, µέχρι να ολοκληρωθεί.

Επί του περιεχοµένου της καταγγελίες φέρεται να έχει ενηµερωθεί και ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστας Τσιάρας και να έχει ζητήσει να πέσει άπλετο φως. Εµπλεκόµενοι στο χώρο, πάντως, δεν κρύβουν την αγωνία τους µήπως η καταγγελία τελικά «κουκουλωθεί», αν όντως ισχύουν οι φήµες για εµπλοκή στην υπόθεση και προσώπου, που φέρεται να έχει «γερές πλάτες». Η Agrenda θα παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς τις εξελίξεις και αναλόγως θα επανέλθει.

Κι ενόσω συµβαίνουν όλα αυτά, η συντριπτικά µεγάλη πλειονότητα των κτηνοτρόφων που παλεύουν καθηµερινά για να κρατήσουν βιώσιµες τις εκτροφές τους, βρίσκονται ενώπιων νέων πιέσεων από τους γαλατάδες.

«∆εν είναι καθόλου καλά τα πράγµατα. ∆εν υπάρχει ανταγωνισµός. Μας µαντρώνουν όλους στις ίδιες εταιρείες. Έχω µιλήσει µε όλους τους συναδέλφους και η απάντηση είναι ίδια, δεν υπάρχει ενδιαφέρον όπως άλλα χρόνια, να έρθει ο γαλατάς και να ζητήσει να πάρει το γάλα σου. Η τιµή τώρα για το πρόβειο είναι κοντά στα 1,40 ευρώ το κιλό και αν τους πεις για συµφωνία αποτυπωµένη σε χαρτί όλοι το αποφεύγουν. Η απάντησή τους είναι θα το δούµε αργότερα», επεσήµανε στην Agrenda πρόεδρος οργάνωσης κτηνοτρόφων από περιοχή της Βορείου Ελλάδος.

Στριµωγµένοι από το περιβάλλον που έχει διαµορφωθεί στην αγορά, πάντως, δηλώνουν και οι τυροκόµοι. Όπως αναφέρθηκε στην Agrenda η ζήτηση για φέτα έχει υποχωρήσει και τα αποθέµατα στις αποθήκες µεγαλώνουν. «Πουλάω τυρί Μαρτίου του 2024, κάτι που σηµαίνει πως έχω µέσα αποθέµατα 8 µηνών αξίας πολλών εκατοµµυρίων. Αυτό µεταφράζεται σε αυξηµένα κόστη, δεσµευµένα κεφάλαια και µείωση της ρευστότητας. Λογικό δεν είναι να πάει πιο πίσω και η πληρωµή;», µας επισηµάνθηκε χαρακτηριστικά από το συνοµιλητή µας τυροκόµο.

Πίσω ένα µήνα η πληρωµή από τους τυροκόµους

Πέραν των χαµηλών τιµών στο γάλα, αλλά και την εγκατάλειψη φέτος της πολιτικής των προκαταβολών, µε επίκληση τις ζωονόσους οι τυροκόµοι έχουν αρχίσει πλέον να επιβάλουν µονοµερώς και επιµήκυνση, συνήθως για έναν επιπλέον µήνα, του χρόνου πληρωµής των παραγωγών για το γάλα που παραδίδουν.  Αυτό ζορίζει περαιτέρω την κατάσταση, αναφέρει σχετικά πρόεδρος οργάνωσης κτηνοτρόφων από  τη Βόρεια  Ελλάδα.

Πηγή Agronews.gr

Για περισσότερα νέα σχετικά με την παραγωγή γάλακτος και τον αγροτικό τομέα, επισκεφθείτε το e-Agrotis.gr.

Ανακάλυψη: Η Βιταμίνη B3 Μπορεί να Βοηθήσει τους Ασθενείς με Νόσο Πάρκινσον

0

Μια πηγή της βιταμίνης B3 φαίνεται πως μπορεί να βοηθήσει τους ασθενείς με Πάρκινσον.

Υπολογίζεται ότι πάνω από 10 εκατ. άνθρωποι στον πλανήτη πάσχουν από τη νόσο του Πάρκινσον, γεγονός που την καθιστά ως τη δεύτερη πιο κοινή νευροεκφυλιστική ασθένεια, μετά τη νόσο Αλτσχάιμερ.

Δυστυχώς, αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει θεραπεία για τη νόσο του Πάρκινσον, ωστόσο υπάρχουν ορισμένες φαρμακευτικές αγωγές και αλλαγές στον τρόπο ζωής που ο ασθενής μπορεί να ακολουθήσει, προκειμένου να διαχειριστεί τα συμπτώματα.

Μια πρόσφατη κλινική δοκιμή, όμως, μιας πηγής της βιταμίνης B3 θεραπείας κατά της νόσου του Πάρκινσον, έχει δείξει πολύ ενθαρρυντικά αποτελέσματα. Ο λόγος για την NR (Nicotinamide riboside), ένα συμπλήρωμα διατροφής το οποίο θεωρείται ότι μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα NAD+ στον οργανισμό, τα οποία παλαιότερες έρευνες έχουν αποδείξει ότι είναι μειωμένα στα άτομα με Πάρκινσον.

Τι είναι το NAD+ και η NR

Τα τελευταία χρόνια, κυκλοφορούν στο εμπόριο από πολλές εταιρίες και κάτω από διάφορες επωνυμίες, συμπληρώματα διατροφής, τα οποία διαφημίζουν ότι αυξάνουν τα επίπεδα NAD+ στον οργανισμό και υπόσχονται ότι μπορούν να αντιστρέψουν τη διαδικασία της γήρανσης.

Το πολυσυζητημένο NAD+ ουσιαστικά είναι ένα συνένζυμο, το οποίο είναι απαραίτητο στη ρύθμιση του μεταβολισμού, του ανοσοποιητικού μας συστήματος και την οργάνωση των «επισκευών» του γενετικού μας υλικού (οι οποίες από μεγάλο μέρος της επιστημονικής κοινότητας θεωρείται πως παίζουν καθοριστικό ρόλο σχετικά με τη γήρανση).

Μελέτες έχουν δείξει ότι όταν μειώνονται τα επίπεδα NAD+ στον οργανισμό, η έλλειψη αυτή σχετίζεται με περισσότερα σημάδια γήρανσης, εκφυλισμό του νευρικού συστήματος, ασθένειες του μεταβολισμού, καθώς και αυξημένες πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου.

Προκαταρκτικές έρευνες σε ποντίκια έχουν διαπιστώσει ότι λαμβάνοντας μεγαλύτερες δόσεις συμπληρωμάτων που αυξάνουν τη συγκέντρωση του NAD+ στον οργανισμό, τα τρωκτικά ήταν κατά μέσο όρο πιο υγιή, έζησαν περισσότερο και εμφάνισαν καθυστερημένα σημάδια γήρανσης. Όσον αφορά τους ανθρώπους, έρευνες αναφέρουν ότι τα εν λόγω συμπληρώματα αυξάνουν την αθλητική επίδοση στους ηλικιωμένους και την ευαισθησία στην ινσουλίνη, ενώ βοηθούν στη μείωση της χοληστερίνης των φλεγμονών.

Η μέχρι τώρα βιβλιογραφία υποστηρίζει ότι τα επίπεδα του NAD+ μπορούν να αυξηθούν με τη βοήθεια συμπληρωμάτων διατροφής, με τις βασικές επιλογές να είναι 2: μπορούμε να πάρουμε απευθείας συμπληρώματα NAD+ ή να λάβουμε μια πρόδρομο ουσία (NMN ή NR), η οποία μετατρέπεται χημικά από τον οργανισμό μας σε NAD+. Η δεύτερη επιλογή φαίνεται να έχει τα καλύτερα αποτελέσματα, με βάση τις μέχρι τώρα έρευνες, καθώς τα συμπληρώματα NAD+ είναι δυσκολότερο να απορροφηθούν από το ανθρώπινο σώμα.

Φαίνεται, λοιπόν, ότι τα δείγματα σχετικά με τα συμπληρώματα NMN και NR είναι πολλά υποσχόμενα, εντούτοις δεν πρόκειται για κάποιο θαύμα, ή πανάκεια.

Καθώς πρόκειται για μια σχετικά καινούρια ανακάλυψη, οι μακροπρόθεσμες επιπτώσεις που θα μπορούσε να έχει στην ανθρώπινη υγεία η λήψη NMN ή NR, δεν είναι ακόμα γνωστές. Εντούτοις, τα μέχρι τώρα στοιχεία φανερώνουν ότι βραχυπρόθεσμα η λήψη αμφότερων των ουσιών σε καθημερινή βάση είναι ασφαλής.

Όπως και να ‘χει, εάν σκέφτεστε να λάβετε το συγκεκριμένο συμπλήρωμα, θα πρέπει πρώτα να μιλήσετε σχετικά με το γιατρό σας, ο οποίος θα σας δώσει εξειδικευμένες συμβουλές με βάση τη δική σας φυσική κατάσταση και τις ανάγκες σας.

Συμπλήρωμα NR και νόσος του Πάρκινσον

Η πρόσφατη έρευνα σχετικά με τα συμπληρώματα που αυξάνουν τα επίπεδα NAD+ αφορούσε την πρόδρομο ουσία της βιταμίνης B3NR, και δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό «Nature Communications».

Επρόκειτο για την πρώτη φάση κλινικής δοκιμής, στην οποία συμμετείχαν 20 άτομα με ιδιοπαθή νόσο Πάρκινσον. Οι μισοί ασθενείς έλαβαν 4.000 mg ΝR σε μορφή πόσιμου συμπληρώματος διατροφής, ενώ οι υπόλοιποι εικονικό φάρμακο (placebo). Η δοκιμή διήρκεσε 4 συνεχόμενες εβδομάδες.

Πριν την έναρξη και μετά το πέρας της δοκιμής, οι επιστήμονες εξέτασαν τόσο τα συμπτώματα όσο και τα αποτελέσματα διάφορων εξετάσεων που έγιναν στους ασθενείς, τα οποία και συνέκριναν.

Όπως διαπίστωσαν, η λήψη του συμπληρώματος αύξησε σημαντικά τα επίπεδα NAD+ στον οργανισμό των ασθενών, σε αντίθεση με εκείνους που δεν έλαβαν NR. Παράλληλα, σημειώθηκε μεγάλη βελτίωση στην κλινική τους εικόνα, με τα συμπτώματά τους να εμφανίζουν βελτίωση σε σχέση με έναν μήνα πριν. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν καταγράφηκαν σοβαρές παρενέργειες από τη λήψη του NR.

Στα συμπεράσματα της έρευνας οι ερευνητές τόνισαν την ανάγκη να γίνουν περαιτέρω σχετικές μελέτες με μεγαλύτερο δείγμα και διάρκεια, έτσι ώστε να επιβεβαιωθούν τα παραπάνω θετικά αποτελέσματα και να διαπιστωθεί η ασφάλεια ή μη της λήψης των συμπληρωμάτων αυτών μακροχρόνια.

Πηγή www.healthstat.gr

Για περισσότερες Ειδήσεις και όλα τα Αγροτικά Νέα επισκεφθείτε το e-Agrotis.gr

Νέοι Αγρότες: Έως Παρασκευή 13/12 η Πρόσκληση – Αναλυτικές Πληροφορίες

Δυστυχώς, το 2024 δεν πήγε όπως θα ήθελαν οι διαχειριστικές αρχές του υπουργείου, ο προγραμματισμός των οποίων βγήκε «εκτός», με την πρόσκληση των Νέων Αγροτών να αποτελεί και το πιο πρόσφατο παράδειγμα.

Η περίοδος υποβολής των αιτήσεων στήριξης στο πλαίσιο της πρόσκλησης της Παρέμβασης Π3-75.1 «Εγκατάσταση Γεωργών Νεαρής Ηλικίας», με προϋπολογισμό ύψους 410 εκατ. ευρώ, ήταν να ξεκινήσει στις 29 Νοεμβρίου. Ωστόσο, η έναρξη μετατέθηκε για λίγες ημέρες.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της «ΥΧ», η επίσημη έναρξη αναμένεται να γίνει έως την άλλη Παρασκευή 13/12, καθώς φαίνεται πως αρχίζει να επιδιορθώνεται η συμβατότητα του ΟΠΣΚΕ ευθύνης του υπουργείου Οικονομικών με το ΟΣΔΕ 2024!

Όπως μαθαίνουμε, το σύστημα που είχε αναπτυχθεί από το υπουργείο Οικονομικών δεν πληρούσε τις προδιαγραφές που είχαν δοθεί το καλοκαίρι από το ΥΠΑΑΤ, καταγράφηκε επίσης αδυναμία συζευξιμότητας και έτσι οι διαχειριστικές αρχές αποφάσισαν να μεταθέσουν για λίγες ημέρες την έναρξη της περιόδου υποβολής αιτήσεων, ώστε το σύστημα να παραδοθεί, όπως λένε χαρακτηριστικά, «σωστά ελεγμένο».

Σε κάθε περίπτωση, η διάρκεια της υποβολής δεν θα αλλάξει, καθώς θα μετατεθεί και η ημερομηνία λήξης. Επίσης, όπως υπογραμμίζεται από τη Μονάδα Επενδύσεων του ΥΠΑΑΤ, «δεν δημιουργείται πρόβλημα επιλεξιμότητας των δικαιούχων που έχουν γεννηθεί εντός του 1984, καθώς αυτοί παραμένουν επιλέξιμοι, εφόσον οριστικοποιήσουν αίτημα στήριξης εντός του 2024».

Πηγή ypaithros.gr

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις επιδοτήσεις και τα αγροτικά προγράμματα, επισκεφθείτε το e-Agrotis.gr.