Εκτός χρονοδιαγράμματος βγαίνει οριστικά ο στόχος της 22ας Ιουνίου για το άνοιγμα της πλατφόρμας των δηλώσεων ΟΣΔΕ 2026. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, η ενεργοποίηση του συστήματος παίρνει νέα αναβολή, καθώς την Τρίτη 23 Ιουνίου προηγείται η κρίσιμη παρουσίαση της εφαρμογής στους εκπροσώπους του ΓΕΩΤΕΕ.
Η εξέλιξη αυτή πρακτικά σημαίνει ότι χιλιάδες παραγωγοί και τα Κέντρα Υποδοχής Δηλώσεων (ΚΥΔ) παραμένουν σε στάση αναμονής, αφού η πλατφόρμα δεν πρόκειται να «ανοίξει» πριν καταθέσουν τις παρατηρήσεις τους οι γεωτεχνικοί. Κάθε μέρα καθυστέρησης συμπιέζει τον διαθέσιμο χρόνο για την ομαλή ολοκλήρωση της διαδικασίας. Πρόκειται για τη δεύτερη συνεχόμενη αστοχία στον προγραμματισμό, καθώς, όπως είχαμε αναφέρει, μετά την αρχική δέσμευση για πρεμιέρα στις 15 Ιουνίου, ο πήχης είχε μπει για τις 22 του μήνα.
Η προγραμματισμένη συνάντηση με το ΓΕΩΤΕΕ θα πραγματοποιηθεί στις 10 το πρωί της Τρίτης. Στόχος της διαδικασίας είναι να εξεταστεί εξονυχιστικά η λειτουργικότητα της νέας εφαρμογής. Οι γεωτεχνικοί καλούνται να εντοπίσουν έγκαιρα πιθανά τεχνικά κενά, προκειμένου να μην επαναληφθούν τα γνώριμα προβλήματα των προηγούμενων ετών.
Όπως αναλύσαμε σε προηγούμενο ρεπορτάζ για το νέο μοντέλο λειτουργίας, παράγοντες του πρωτογενούς τομέα προειδοποιούν πως μια βεβιασμένη ενεργοποίηση του συστήματος, χωρίς να έχει διασφαλιστεί η τεχνική του επάρκεια, θα προκαλούσε έμφραγμα στα ΚΥΔ και πρόσθετη ταλαιπωρία στους αγρότες.
Την ίδια ώρα, η παρατεταμένη αβεβαιότητα γύρω από το ΟΣΔΕ 2026, σε συνδυασμό με τις καθυστερήσεις στις πληρωμές, έχει δημιουργήσει εκρηκτικό κλίμα. Αγρότες της Θεσσαλίας ετοιμάζονται για τριήμερες κινητοποιήσεις που ξεκινούν ανήμερα της συνάντησης στο ΓΕΩΤΕΕ, στις 23 Ιουνίου. Μια τέτοια θερινή διαμαρτυρία δεν συνηθίζεται, ωστόσο η συσσωρευμένη πίεση φαίνεται πως δεν αφήνει άλλα περιθώρια στους παραγωγούς.
Πηγή: ypaithros.gr
