Μια καταιγίδα διαφημίσεων προσκαλεί το καταναλωτικό κοινό στην ευδαιμονία των αγορών. Πλασματικές δόσεις ευτυχίας, με αντίκτυπο μεγαλύτερο από ότι φαίνεται.
Η Αγγελική Παπαράδη, υπεύθυνη συντονισμού Πρωτοβουλίας Μικρών Ελλήνων Παραγωγών, εξηγεί πως και γιατί μια ομάδα μικρών παραγωγών τροφίμων από όλη την Ελλάδα, διοργανώνουν το “Γαλάζιο Σάββατο” στην Αλεξανδρούπολη. Η πόλη ένα σταυροδρόμι οικονομικό, απαντά με τον δικό της τρόπο στην χίμαιρα της κατανάλωσης με σπατάλη χρημάτων σε εισαγόμενα κατά κύριο λόγο προϊόντα, τα οποία στην πραγματικότητα μειώνουν το εγχώριο εισόδημα.
Μικροί παραγωγοί και κατασκευαστές προσφέρουν τα τοπικά προϊόντα προκαλώντας σε σύγκριση. Στόχος των διοργανωτών να διατεθούν περισσότερα και καλύτερα ποιοτικά προϊόντα, που χρειάζονται την στήριξη όλων, για να υπάρχουν οι παραγωγοί και να μείνουν στον τόπο τους οι νέοι.
Η εκδήλωση πραγματοποιείται για τέταρτη χρονιά ακριβώς μετά την Black Friday, για να αντισταθμίσουν την διαρροή του εισοδήματος στο εξωτερικό. «Από την τρίτη χρονιά και μετά το ενδιαφέρον από όλη την Ελλάδα αυξάνεται, όπως και από τους Έλληνες του εξωτερικού, να αγοράσουν και να συμμετάσχουν», λέει η κ. Παπαράδη. Μέσα από τα επιμελητήρια, τα κοινωνικά δίκτυα και τα μέσα ενημέρωσης η προσπάθεια γίνεται γνωστή και κερδίζει σε εκπροσώπηση και κοινό.
Όλοι έχουν ακούσει για ελλειμματικό ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών, δηλαδή πόσο χρήμα ξοδεύεται σε εισαγωγές και πόσο εισπράττεται από τις εξαγωγές. Όλοι όσοι συμμετέχουν στο καταναλωτικό ξεφάντωμα με τα brand names ή τα εισαγόμενα λαχανάκια Βρυξελλών και τις ντομάτες Ολλανδίας, βοηθούν στην διόγκωσή του.
Η ξενομανία, που επικράτησε μεταξύ άλλων, πριν από 40 χρόνια στην Ελλάδα και έκλεισε επιχειρήσεις, μικρές βιομηχανίες και βιοτεχνίες, ενώ κατέστησε την ύπαιθρο εχθρικό πεδίο, αποτέλεσμα μιας οικονομικής πολιτικής αδαών, οδήγησε στον δανεισμό και στις δυσάρεστες συνέπειες των μνημονίων. Η οικονομία είναι αμείλικτα μαθηματικά και όχι βολονταρισμοί. Όσο αθώα και αν φαίνεται η πληρωμή με πλαστικό χρήμα σε 12 ή 24 δόσεις για την αγορά εισαγόμενων προϊόντων, είναι γραμμάτιο προς εξόφληση στο μέλλον.
Μικρές γεωγραφικά και πληθυσμιακά χώρες, μέλη της Ευρωπαϊκής και νομισματικής Ένωσης, όπως η Αυστρία ουδέποτε έβαλαν τους δικούς τους κατασκευαστές και παραγωγούς στην ίδια θέση με τους εξωχώριους, όπως προβλέπουν οι Συμφωνίες της GATT. Σε περίοπτη θέση σε μικρά και μεγάλα σούπερ- μάρκετ πινακίδες ενημερώνουν τους καταναλωτές όταν πρόκειται για εισαγόμενα είδη και τους προτρέπουν στην αγορά των αυστριακών, προκειμένου όπως γράφουν να ενισχύσουν τους δικούς τους παραγωγούς και την εθνική τους οικονομία. Αυτό στην Αυστρία, όπου οι εισαγωγείς δεν κρατούν το “Άγιο δισκοπότηρο” του εμπορίου
Πηγή ertnews.gr
Μην χάσετε την ευκαιρία να εξερευνήσετε περισσότερα ενδιαφέροντα άρθρα για την αγροτική ζωή και την τοπική παραγωγή στο e-agrotis.gr! Ακολουθήστε μας για τις καλύτερες συμβουλές και πληροφορίες!