ΑρχικήΕλαιοκαλλιέργειαΟι ελιές βοηθάνε στην καταπολέμηση του σακχαρώδη διαβήτη;

Οι ελιές βοηθάνε στην καταπολέμηση του σακχαρώδη διαβήτη;

Σύμμαχοι στην πρόληψη αλλά και στην αντιμετώπιση

Οι ελιές είναι ένα εξαιρετικό και νόστιμο σνακ, αλλά και ένα συστατικό που δεν μπορεί να λείπει από την παραδοσιακή μας, χωριάτικη σαλάτα. Αποτελούν μια τροφή πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, χάρη στα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και τα αντιοξειδωτικά (πολυφαινόλες) που περιέχουν. Πολλές μελέτες έχουν αναδείξει την θετική συσχέτιση της κατανάλωσης ελιών και της μειωμένης πιθανότητας ανάπτυξης διαβήτη, μέσω της καλύτερης γλυκαιμικής ρύθμισης και της μείωσης του καρδιαγγειακού κινδύνου. 

Σε μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of Nutritional Biochemistry, βρέθηκε ότι οι ελιές και το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο μπορούν να βελτιώσουν την ευαισθησία στην ινσουλίνη, κάτι που είναι κρίσιμο για τη διαχείριση του διαβήτη. Η ελαιοευρωπαΐνη, μια ένωση που υπάρχει στις ελιές, έχει δείξει αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, που βοηθούν στη μείωση της αντίστασης στην ινσουλίνη. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερο έλεγχο των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα.

Επιπλέον, οι ελιές περιέχουν μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, τα οποία έχουν συνδεθεί με χαμηλότερο κίνδυνο ανάπτυξης σακχαρώση διαβήτη τύπου 2. Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο American Journal of Clinical Nutrition, αυτά τα λιπαρά οξέα βοηθούν στη βελτίωση της λειτουργίας των β-κυττάρων του παγκρέατος, τα οποία είναι υπεύθυνα για την έκκριση ινσουλίνης, και έτσι μειώνουν τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα σε νηστεία.

Τα άτομα με διαβήτη έχουν αυξημένο κίνδυνο ανάπτυξης καρδιαγγειακής νόσου. Οι ελιές, πλούσιες σε αντιοξειδωτικά και «καλά» λιπαρά, μπορούν να συμβάλουν στην προστασία της καρδιάς. Μια μελέτη που διεξήχθη από το European Journal of Clinical Nutrition έδειξε ότι η κατανάλωση ελιών και ελαιολάδου μπορεί να μειώσει τα επίπεδα της LDL (κακής) χοληστερόλης και να αυξήσει τα επίπεδα της HDL (καλής) χοληστερόλης, βελτιώνοντας έτσι την καρδιαγγειακή υγεία.

Πηγή olivenews.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΩΡΑ

Νέο δελτίο για την ελιά: Έξαρση μαργαρόνιας, τέλος εποχής για τον ρυγχίτη

Τεχνικό δελτίο γεωργικών προειδοποιήσεων για την ελιά (Νο 10) εξέδωσε στις 10 Αυγούστου το Περιφερειακό Κέντρο Προστασίας Φυτών, Ποιοτικού και Φυτοϋγειονομικού Ελέγχου Ηρακλείου του...

Ισπανικοί φορείς κατά Τυνησίας για τις εξαγωγές ελαιολάδου

Στα άκρα οδηγείται η εμπορική αντιπαράθεση μεταξύ των Ισπανών παραγωγών και της Τυνησίας, καθώς τα επίσημα στοιχεία για το πρώτο πεντάμηνο του 2026 επιβεβαιώνουν...

Καμία παράδοση λαδιού χωρίς υπογεγραμμένη σύμβαση – τι αλλάζει

Υποχρεωτική γραπτή σύμβαση πριν από κάθε παράδοση αγροτικού προϊόντος στον πρώτο αγοραστή θεσπίζει ο Κανονισμός (ΕΕ) 2026/1739, που εκδόθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και...

Επιδοτήσεις προβολής ελαιολάδου από το ΔΣΕ: Προθεσμίες και δικαιούχοι

Νέα πρόσκληση υποβολής προτάσεων ανακοίνωσε το Διεθνές Συμβούλιο Ελαιοκομίας (ΔΣΕ / COI) για τη χρηματοδότηση δράσεων προώθησης της εσωτερικής κατανάλωσης ελαιολάδου και επιτραπέζιων ελιών...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ