ΑρχικήΔενδροκαλλιεργειαΠοια είναι τα οφέλη του Αβοκάντο

Ποια είναι τα οφέλη του Αβοκάντο


 

Το αβοκάντο είναι ένα από τα πιο γευστικά φρούτα και η κατανάλωσή του έχει συνδεθεί με πολλά οφέλη για τον οργανισμό. Ωστόσο, η υψηλή περιεκτικότητά του σε λιπαρά οξέα, αυξάνει τη θερμιδική του αξία και μία ερώτηση που προκύπτει είναι η εξής: Κάνει να τρως αβοκάντο κάθε μέρα;

Η απάντηση είναι ναι και ιδού τέσσερις λόγοι που θα σας πείσουν.

Βελτιώνει την υγεία του εντέρου

Το αβοκάντο είναι καλή πηγή φυτικών ινών οι οποίες ενισχύουν την υγεία του εντέρου. Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό The Journal of Nutrition έδειξε ότι η καθημερινή κατανάλωση αβοκάντο

είχε σαν αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη ποσότητα βακτηρίων που βελτιώνουν την υγεία του εντέρου, αυξημένη παραγωγή λιπαρών οξέων και χαμηλότερες συγκεντρώσεις χολικών οξέων στα κόπρανα.

Βοηθά στη διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους

Προσθέτοντας το αβοκάντο στη διατροφή σου, πετυχαίνεις και την καλύτερη διαχείριση του σωματικού βάρους.

Αν και η υψηλή περιεκτικότητα του αβοκάντο σε λιπαρά οξέα έχει σαν αποτέλεσμα την αυξημένη θερμιδική αξία του φρούτου, έρευνα του 2022 έδειξε ότι εκείνοι που έτρωγαν ένα αβοκάντο κάθε μέρα για έξι μήνες κατάφεραν να σταθεροποιήσουν το βάρος του σώματός τους.

Επιπλέον, η κατανάλωση αβοκάντο δεν οδήγησε σε αύξηση κιλών. Για την ακρίβεια, μάλλον συμβαίνει το αντίθετο. Έρευνα του 2019 στο περιοδικό Nutrients έδειξε ότι το αβοκάντο αποτρέπει την αύξηση βάρους ή οδηγεί σε μείωσή του.

 

Ο λόγος που τα αβοκάντο είναι δημοφιλές για τη διαχείριση βάρους είναι η περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες και μονοακόρεστα λιπαρά.

Οι φυτικές ίνες έχει αποδειχθεί ότι παρατείνουν την αίσθηση κορεσμού, ενώ τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα (ειδικά το ελαϊκό οξύ) μπορούν να μειώσουν την αποθήκευση λίπους όταν καταναλώνονται σε επαρκείς ποσότητες, σύμφωνα με συγκεντρωτική μελέτη του 2021 στο Nutrients.

Μειώνει τον κίνδυνο για καρδιαγγειακές παθήσεις

Για την υγεία και εύρυθμη λειτουργία της καρδιάς, θεωρείται σημαντική μία διατροφή πλούσια σε μαγνήσιο, κάλιο, φυτικές ίνες, πολυφαινόλες, αντιοξειδωτικά και μονοακόρεστα λιπαρά οξέα.

Όλα αυτά τα συστατικά βρίσκονται σε ένα ώριμο αβοκάντο και τελευταίες έρευνες δείχνουν ότι η τακτική κατανάλωσή του μειώνει τον κίνδυνο για καρδιαγγειακές παθήσεις κατά 16-22%.

Ενισχύει την εγκεφαλική λειτουργία

Σύμφωνα με μελέτη του 2020 στο International Journal of Psychology, τα αβοκάντο περιέχουν την ένωση λουτεΐνη, η οποία διασχίζει τον αιματοεγκεφαλικό φραγμό και μπορεί να βελτιώσει τη γνωστική λειτουργία. Η λουτεΐνη έχει αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που βοηθούν στην προστασία του εγκεφάλου.

Επίσης, μελέτη του 2021 στο Frontiers in Nutrition διαπίστωσε ότι τα ηλικιωμένα άτομα που τρώνε αβοκάντο ή γουακαμόλε σημείωσαν σημαντικά υψηλότερα γνωστικά σκορ σε όλα τα γνωστικά τεστ.

Από τα γνωστικά τεστ που αξιολογήθηκαν, η κατανάλωση αβοκάντο βελτίωσε σημαντικά την απόδοση της μνήμης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΩΡΑ

Μηλιά-Αχλαδιά Ιούνιος 2026: Οι 5 ασθένειες και 6 εχθροί που απαιτούν επέμβαση

Δύο τεχνικά δελτία φυτοπροστασίας εξέδωσε στις 11 Ιουνίου 2026 το Περιφερειακό Κέντρο Προστασίας Φυτών Βόλου (ΠΚΠΦ/ΥΠΑΑΤ) για μηλιές και αχλαδιές, καλύπτοντας τόσο ασθένειες όσο...

Ad hoc αποζημίωση δενδροκαλλιεργητών: Αύγουστος το νωρίτερο — και χωρίς ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση

Χωρίς ad hoc πρόγραμμα, χωρίς εγκεκριμένο κονδύλι και χωρίς σαφές χρονοδιάγραμμα βρίσκονται οι δενδροκαλλιεργητές που επλήγησαν από τον παγετό του 2025 και ήταν εκτός...

Ποικιλία Carmen: Η Κερασιά που Παράγει «Γίγαντες» και Δοκιμάζεται στη Νάουσα

Στο μικροσκόπιο των Ελλήνων ερευνητών βρίσκεται μια ποικιλία κερασιάς που έχει συγκεντρώσει πάνω της τα βλέμματα της παγκόσμιας δενδροκομίας λόγω του ασύλληπτου μεγέθους των...

Ακαρπία βερίκοκων στη Νέα Προποντίδα: ΕΛΓΑ και βουλευτές κινητοποιούνται για αποζημιώσεις

Εκτεταμένη ακαρπία στις καλλιέργειες βερίκοκου της Νέας Προποντίδας Χαλκιδικής καταγράφεται φέτος, με την παραγωγή σε αρκετές εκμεταλλεύσεις να είναι σχεδόν μηδενική. Κλιμάκιο του Υποκαταστήματος...

Ροδάκινα, κεράσια, βερίκοκα: Γιατί πέφτουν οι τιμές το 2026

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η συγκομιδή των πυρηνόκαρπων σε Ημαθία, Ξάνθη, Φθιώτιδα και Αργολίδα, με τις πρώιμες ποικιλίες ροδάκινου, νεκταρινιού και βερίκοκου να έχουν...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ